Wednesday, October 5, 2011

Mengkarung

Baru2 ni kakak call. Dia cakap ngan abah saja. Aku tak tahu apa dia tanya tapi aku tahu apa abahnya jawab.

Kakak: .....
Abah: Mengkarung? Macam cicak tu..cicak kubing..tapi besar sikit.
KakaK: .....
Abah: Kaki? Sakit?



Agaknya ni la lam kepala abah masa tu



(Kecik2 dulu natang ni banyak betul kat umah aku. Penah sekali aku tgh makan bihun dia terjun dari mana ntah jatuh atas peha aku. Eeeee..tak leh ku lupa. Penah juga aku nak tido, ada benda bunyi n gerak2 lam bantal aku. Bila ketuk natang ni yg keluag. Eeeeee)

Ibu: oooo..tarik mengkarung tu. Kaki dia cramp kut...
Abah: Kaki cramp tu..buh minyak la..
Kakak: Tak hilang pun (agaknya la)
Abah: sapu la minyak..slalu sat ja..gerak2 kaki

Angah: Mana leh gerak..dok diam ja la sampai hilang.




No comments:

Post a Comment