Thursday, September 12, 2013

Oh my bunga...

Petang semalam cuaca nyaman je.. balik gheja aku lepak depan TV.. bukan sesaja ya.. aku layan Seruan Haji RTM1. Setiap 6.30pm.. Selalunya aku miss/lupa/balik lambat. Semalam Alhamdulillah.. sempat tengok.

SI Emad lak di luar. al-maklum..petang2 ja hujan.. semlm cuaca nyaman.. tenang.. angin sepoi2... dia layan apa ntah di luar sambil teman abah cabut rumput yg dah macam hutan... Sebab apa aku tak panggil orang mesin? Nak jimat duit sebab minyak dah naik dua kupang? Salahhhhh. Sebab aku tak tau sapa yg leh potong rumput? Salahhhh. Sebabnya aku nak sediakan ruang utk exercise... aktiviti cabut rumput utk keluarkan peluh... ok apa...

Itu di laman sebelah umah aku.. di laman kecik kat gate aku ni ada la aku taburkan benih2 bunga yg dah berwarna-warni. memang suka la.. balik keja tengok laman ni.. pi keja tengok lagi...




Rupa2nya petang semalam dah ada orang kerjakan pokok2 bunga aku ni... Digetunya bunga2 tu macam cabut itu rumput jugak... Pagi ni beginilah rupanya bunga2 yg telah disunting si Emad.. Oh my Emad... banyak2 rumput apsal bunga ibu Emad getu? Huhuhu...

1 comment: