Thursday, September 11, 2014

Tajam betul pandangan dia

A029
Dia lah (Allah) yang menjadikan untuk kamu segala yang ada di bumi, kemudian Ia menuju dengan kehendakNya ke arah (bahan-bahan) langit, lalu dijadikannya tujuh langit dengan sempurna; dan Ia Maha Mengetahui akan tiap-tiap sesuatu. (Al-Baqarah 2:29)

Emad..Emad.. jgn disebut bas depan dia.. cepat je telinga tu menangkap.. jangan ada bas lalu depan dia.. cepat je dia nampak dan nak naik bas tu pi jalan2.. Obses dia pada bas sampai gambar sekecil2nya dia boleh nampak.

Tak percaya.. Kamus Arab Melayu English dibeleknya pelan2. Memang ada gambar bas yg besar.. tapi yang kecil juga dia nampak.
 

Kita mula dengan yg ini... Bab PEKAN.. so dalam pekan ada bas.. Nampak kan bas putih tu?  Teruja betul si Emad bila nampak.


Bab BANDAR RAYA.. hummm mana la aku sangka ada bas juga kat situ.. 4 5 bijik pulak tu.. Boleh dia perasan bas2 tu.. sabar je la


Bab BANDAR.. memang expected la ada bas tapi.. bas putih kat depan tu ok.. aku nampak. Tu pun lepas Emad tunjuk. Yang aku heran tu.. nunnn bas yg bawah jejantas terlindung sikit oleh pokok ka belakang tu.. masa dia tunjuk aku tak percaya.. aku belek betul2.. ha eleh.. bas.. biar betul budak ni..


Akhir sekali Bab PAPAN TANDA. Tu dia.. bas kecik dalam billboard tu dia nampak.. huhuhu.. hebat sungguh kalau Emad dengan bas.. macam ada telepati ja... Ibu surrender la..

No comments:

Post a Comment