Monday, April 20, 2020

8 Feb 2020 -Selamat tinggal Vietnam

Hari ni hari akhir di sini. Pagi2.. (eh.. kita makan apa ye pagi ni? Ada ke breakfast? Hahaha) aku, Leez dan Safura ke tepi pantai sekali lagi. Nak ambil angin pagi.

Bunga lagi. Jangan lepaskan peluang selagi sempat kita bergambar dulu. Padahal bunga yang sama bole didapati di Malaysia.

Pokok belum tumbuh dengan stabil lagi.

Angin di sini agak kuat. Pagi2 sejuk camni dah ada tok tokwan mandi laut. Pekerja2 hotel pula sibuk menyusun kerusi2 rehat dan payung untuk kegunaan tetamu yang bukan macam kami ni ye.

Bole la berlagak ala2 hotel of California. Padahal pantai California pun tak pernah sampai. Dalam entri pertama aku dah mention, Nha Trang dibeli oleh Rusia. Pelancong2 yang ada ni pun memang dari sana sebab tak speaking English pun.

Pemandangan dari kejauhan.

Ok. Kita abadikan gambar di pantai konon California ni hihi.

Ok dah. Jom kita balik ngemas. Sat gi nak pi makan dan terus ke airport. K.Ana dan K.Ton ntah2 dah siap dok tunggu kita. Nanti Terung tak tertunggu2 kita.

Baru nak breakfast lunch sekali. Nak macam mihun sup.. ala2 Vietnam. Dan roti tu boleh cicah sup bihun. Habis aku sorang roti tu sebab sedap sangat. Lapar sama kut hahaha. Terima kasih adik2 di Restoren Karim Champa. Hampa memang bagus2. Dengan BM yang lancar dan ramahnya lagi. Insyaallah, semoga hampa semua terus maju dan mempertingkatkan hafazan Quran walaupun berapa juzuk yang bole. Jangan dilupakan apa yang telah belajar di Malaysia dulu.

Jalan ke airport akan melaui pemandangan pantai dan laut yang sangat cantik. Kami minta Terung berhenti sekejap untuk bergambar.

Sayangnya, gambar dari DSLR Terung kami tak perolehi. Tengok dia ambil macam pro saja.

Dah nak sampai airport.

Airport dah jadi kepunyaan Rusia. Pengumuman dibuat dalam bahasa Rusia! Penumpang2 yang berbaris pun memang Russians saja. Kami berlima ja yang lain dari yang lain.

Hahaha. Inilah hasil belian telekung 5 pasang aku. RM32 sepasang selesa sangat. Jadi kepada sesiapa yang hendak ke Dalat, spare siap2 bajet  untuk telekung. Selamat tinggal Vietnam. Terima kasih Terung dan Faizal. Kami pasti merindui kamu berdua terutama si Faizal yang ramah dan kelakar itu. Selamat maju jaya Faizal.




No comments:

Post a Comment