Monday, July 13, 2015

Reunion kecil-kecilan

A271 
Kalau kamu zahirkan sedekah-sedekah itu (secara terang), maka yang demikian adalah baik (kerana menjadi contoh yang baik). Dan kalau pula kamu sembunyikan sedekah-sedekah itu serta kamu berikan kepada orang-orang fakir miskin, maka itu adalah baik bagi kamu; dan Allah akan menghapuskan dari kamu sebahagian dari kesalahan-kesalahan kamu. Dan (ingatlah), Allah Maha Mengetahui secara mendalam akan apa yang kamu lakukan. (Al-Baqarah 2:271)


Seminggu lepas Reunion, kita jumpa lagi di sini. Kali ni di rumah Ali sempena majlis kesyukuran meraikan rumah baru dan beberapa perkara penting buat keluarganya. Rumah 3 tingkat di Damansara Perdana?.. lupa la pulak.. isk..isk.. tak mampu aku. Bukan setakat tak mampu miliki.. tak mampu nak duduk naik turun tangga. Sakit lutut wei..


Siapa yang dah balik masa ni? McDa dan Zarina. Hujan masih turun renyai2 masa ni. Aku sampai ni pun terus dari Lunas. Lepas ni nak ke Shah Alam pulak. Nginap di rumah adik sebab Isnin 8hb ada seminar di UPM.
 
A272 
Tidaklah engkau diwajibkan (wahai Muhammad) menjadiKan mereka (yang kafir) mendapat petunjuk (kerana kewajipanmu hanya menyampaikan petunjuk), akan tetapi Allah jualah yang memberi petunjuk (dengan memberi taufik) kepada sesiapa yang dikehendakinya (menurut undang-undang peraturanNya). Dan apa jua harta yang halal yang kamu belanjakan (pada jalan Allah) maka (faedahnya dan pahalanya) adalah untuk diri kamu sendiri dan kamu pula tidaklah mendermakan sesuatu melainkan kerana menuntut keredaan Allah dan apa jua yang kamu dermakan dari harta yang halal, akan disempurnakan (balasan pahalanya) kepada kamu, dan (balasan baik) kamu (itu pula) tidak dikurangkan. (Al-Baqarah 2:272


Damai lagi... kan Ali homeroom Damai. Dan yang paling aktif tentulah penasihat Damai.. heheh. Datang aja dia. Yang tak hadir Choi, Mioi, Ezrie dan Ana. Ina dah balik masa ni. AS usual, cikgu ngan anak buah nampak serupa ja. Awet muda betul cikgu.


Ini gaya apa pulak ni?  Dah abih gaya captain, hampa tighu Q-Puteh pulak. Hafiz pun bukan main lagi dia. Kanak2 riang sungguh masa ni. Udah le datangnya solo. Ini kat atas tangga dari tingkat atas sekali aku rasa. Ali bawak round the house. First trip. Kami turun, wife dia pulak bawa geng2 kerja utk trip kedua. Yang trip pertama ni jangan cerita la. Riuhnya Masyaallah. Aku? Tak dak dalam gambag ni sebab dah turun awai2 lagi. En. Suami kat bawah dok sorang2 kesian jugak. Hehehe.


P.S: Tq ya tuan punya gambar2 ni.

Thursday, July 9, 2015

Catatan akhir buat kalian - Cerita 14

A268 
Syaitan itu menjanjikan (menakut-nakutkan) kamu dengan kemiskinan dan kepapaan (jika kamu bersedekah atau menderma), dan ia menyuruh kamu melakukan perbuatan yang keji (bersifat bakhil kedekut); sedang Allah menjanjikan kamu (dengan) keampunan daripadaNya serta kelebihan kurniaNya. Dan (ingatlah), Allah Maha Luas limpah rahmatNya, lagi sentiasa Meliputi PengetahuanNya. (Al-Baqarah 2:268)

Catatan akhir untuk reunion kita kan berakhir di sini. Jadi, sebagai penutup kisah, biarlah aku titipkan beberapa kisah cinta yang tercipta antara kita. Kisah cinta berbeza jarak masa tapi akhirnya bersatu di singgahsana. Berasal dari negeri yang sama, jadi tak susahlah bila pulang beraya.

Ini sebuah kisah cinta
Dari sekuntum bunga sekeping hati
Dua jiwa dalam lamunan
Berat rasa untuk berpisah
Dua dunia satu mimpi
Satu cita dalam satu hati 
      (petikan Kisah Cinta-Suara Kekasih (Ogy))
 
 

Noor Baidrulnizar Bin Abu Bakar dan Arpah Bt Abu Bakar. Pasangan sejoli yang mula menyemai bibit2 cinta mereka sejak Tingkatan 4. Dalam diam, Jatt menyimpan rasa sejak Tingkatan 1! Lihatlah nama bapa mereka. Jatt, tidak pernah berputus asa untuk mendapatkan Pah sejak sekolah lagi. Alhamdulillah. Akhirnya mereka bersatu dan dikurniakan 6 cahayamata. Aku kenal Pah sejak sekolah rendah walaupun kami bukan daripada sekolah yang sama. Pah orang Kota Kuala Muda dan aku pernah ke rumahnya yang terletak di tepi Sungai Muda. Ketika mereka pulang dari US untuk masjlis kenduri kahwin pun aku hadir bersama Ijah dan adik aku. Alor Setar-Kota Kuala Muda menyatukan mereka sebagai pasangan ideal.
 
 A269 
Allah memberikan Hikmat kebijaksanaan (ilmu yang berguna) kepada sesiapa yang dikehendakiNya (menurut aturan yang ditentukanNya). Dan sesiapa yang diberikan hikmat itu maka sesungguhnya ia telah diberikan kebaikan yang banyak. Dan tiadalah yang dapat mengambil pengajaran (dan peringatan) melainkan orang-orang yang menggunakan akal fikirannya. (Al-Baqarah 2:269)


Pasangan Asbanizam Bin Abu Bakar dan Musratulniza Bt Mustafa. Walaupun sama-sama terlibat sebagai BWP sekolah, kisah cinta mereka bermula bila kita tamat Tingkatan 5. Aku pernah sekali berjumpa mereka ketika masing2 masih belajar di KL (Baitulmal kalau tak salah aku). Mus, aku ingat lagi mee kari makcik hang masa kami pi beraya di Tikam Batu. Itulah kali pertama aku kenal mee kari dan terus jatuh cinta dengannya. Pasangan sehati sejiwa Bedong - Tikam Batu ini dikurniakan sepasang cahayamata. 
  
A270 
Dan (ketahuilah), apa sahaja yang kamu belanjakan (dermakan) atau apa sahaja yang kamu nazarkan maka sesungguhnya Allah mengetahuiNya dan (ingatlah), orang-orang yang zalim itu tidak ada sesiapa pun yang dapat menolongnya. (Al-Baqarah 2:270)

 

Zulkefly Bin Md.Kasim dan Nor Kamarul Aisyah Bt Mohamed Zaiedi yang memang tidak aku sangka sama sekali satu waktu dahulu. Kisah cinta mereka bermula ketika aku dan Aisyah sama2 belajar di KPP/UiTM Seksyen 18. Sudah takdir Allah menemukan mereka pada satu ketika dan akhirnya terus disatukan sebagai suami isteri. Pasangan romantis dari Taiping - Lenggong ini dikurniakan tiga cahayamata.

Itulah kisah tiga pasangan daripada batch kita yang aku dapat masukkan di sini. Ada lagi sebenarnya seperti  Khalil (datang)-Zati, Yaakob (datang)-Zanita, Aimi-Marzura, Arman-Mariana dan Farish-Mas Juita. Tapi sebab depa tak datang reunion, jadi no picture no story. Ada lagi ke? Maaf kalau aku tertinggal. Tapi pasangan MRSM daripada batch berbeza dan MRSM berbeza memang ramai tak terkira. Kita tinggalkan kisah cinta di sini saja.




Tanggal 26 Jun 2015, kisah Reunion 25 tahun kita tersiar di dalam Utusan Malaysia ruangan Alumni. Tahniah dan terima kasih buat Ahmad Jannatul Firdaus yang sudi menulis kisah kita. Artikel di bawah tu pula kata AJF adalah artikel asal yang telah diedit untuk diterbitkan seperti dibaca oleh semua 'Pemangkin Pertemuan Semula'. Semoga pertemuan semula ini menjadi pemangkin untuk kita terus berhubung antara satu sama lain.

Akhir kata, aku mohon ampun dan maaf andai ada kata2 aku di dalam entri aku tentang kita semua ini yang mengguris hari kalian. Mohon maklumkan pada aku andai ada antara kalian yang mahu kisahnya dipadam dari cerita2 yang ada di sini. Harapan aku, cerita2 yang aku garapkan ini dapat menjadi satu kenangan di kala rindu pada teman-teman. 



Dalam riak ada suka
Riak suka tersimpan duka
Duka lara digenggam erat
Jiwa terluka dipendam saja 
Usah ditanya usah diteroka
Biarlah ia terkunci rapat



Monday, July 6, 2015

Catatan 13

A266 
Adakah seseorang di antara kamu suka mempunyai sebuah kebun dari pokok tamar (kurma) dan anggur, yang mengalir di bawahnya beberapa sungai, ia juga mempunyai dalam kebun itu segala jenis buah-buahan, sedang ia sudah tua dan mempunyai banyak anak cucu yang masih kecil, lalu kebun itu diserang oleh angin taufan yang membawa api sehingga terbakarlah ia ? Demikianlah Allah menjelaskan kepada kamu keterangan-keterangan, supaya kamu berfikir (dan mengambil iktibar). (Al-Baqarah 2:266)

Entri kali ini hanya sekadar catatan yang muncul di dalam fb selepas reunion kita berlalu. Sajak ini tidak bertajuk. Aku 'bacakan' pada malam reunion. Sebelum persembahan Untukmu-Feminin.


Yang ini pula selepas persembahan. Memang aku tak pandai deklamasi sajak/puisi. Apa yang penting, maksudnya difahami. Aku hanya tahu menulisnya sahaja. Jadi, kebanyakan sajak2 atau puisi2 aku aku simpan sebagai koleksi peribadi sahaja.
 
A267 
Wahai orang-orang yang beriman! Belanjakanlah (pada jalan Allah) sebahagian dari hasil usaha kamu yang baik-baik, dan sebahagian dari apa yang Kami keluarkan dari bumi untuk kamu. Dan janganlah kamu sengaja memilih yang buruk daripadanya (lalu kamu dermakan atau kamu jadikan pemberian zakat), padahal kamu sendiri tidak sekali-kali akan mengambil yang buruk itu (kalau diberikan kepada kamu), kecuali dengan memejamkan mata padanya. Dan ketahuilah, sesungguhnya Allah Maha Kaya, lagi sentiasa Terpuji. (Al-Baqarah 2:267)


Pos dalam fb oleh Cikgu Norlida (Miss Connie) tentang Homeroom Harapan. Bijak betul Harapan mengambil hati cikgu yang tiada homeroom ya. Miss Connie nampak gembira sekali diberi peluang begini.


WhatsApp  drpd Cikgu Hasran memohon maaf kerana tidak dapat hadir. Wa Imran kut rasanya yang ni. Terima kasih cikgu kerana masih mengingati kami.


Pos drpd Khalil di dalam fb. Sempat lagi mereka ziarah Abg. Zul dobi di rumah beliau. Kita Doakan semoga Abg.Zul tabah menghadapi ujian dan di bawah rahmat dan perlindungan Allah swt.


Pos Cikgu Amir di fb yang memberi bermacam2 implikasi. Positif atau negatif, terpulang pada kita bagaimana mentafsirkannya. Kat bawah tu Zaky menyahut secara positif. Syabas!

Ini entri aku yang menghampiri ke penghujungnya. Selepas ini ada satu lagi entri akhir yang berkaitan dengan reunion kita. SAmpai sini dulu utk kali ini. Pendek dan ringkas sahaja.

Friday, July 3, 2015

Hari terakhir - Cerita 12

A264 
Wahai orang-orang yang beriman! Jangan rosakkan (pahala amal) sedekah kamu dengan perkataan membangkit-bangkit dan (kelakuan yang) menyakiti, seperti (rosaknya pahala amal sedekah) orang yang membelanjakan hartanya kerana hendak menunjuk-nunjuk kepada manusia (riak), dan ia pula tidak beriman kepada Allah dan hari akhirat. Maka bandingan orang itu ialah seperti batu licin yang ada tanah di atasnya, kemudian batu itu ditimpa hujan lebat, lalu ditinggalkannya bersih licin (tidak bertanah lagi). (Demikianlah juga halnya orang-orang yang kafir dan riak itu) mereka tidak akan mendapat sesuatu (pahala) pun dari apa yang mereka usahakan. Dan (ingatlah), Allah tidak akan memberi petunjuk kepada kaum yang kafir. (Al-Baqarah 2:264)


Ahad 31 Mei, hari terakhir kita di sini. Pagi ni hujan turun seperti memahami perasaan kita yang masih mahu bersama di MRSMBP. Masing2 bangun pagi masih bermalas-malasan untuk keluar. Cerita semalam belum habis lagi, kita dah di hari akhir. Muka masing2 nampak saja ceria, tapi dalam hati sapa yang tau.


Sarapan pagi turun berkumpulan. Kecil-kecilan. Sambung cerita yang tak habis di meja makan. Eh..eh.. Jono ler. Aku dah kata awal2 entri dulu. Hang kena sabag. Nanti cerita hang gambag hang ada. Ini dah kali berapa muka hang keluag ni Jono. Aku masih ingat kata2 Khalil masa aku ambil gambar ni. "Lepas ni, bila tengok gambar ni, sorang demi sorang tak dak." Ya Khalil. Kita di dunia hanya sementara. Di akhirat sana tempat kita nanti. 

(Monolog: Awat pagi ni mata aku banyak ayag entah? Bermula kisah K.Ana, pensyarah Kimia depan bilik aku bersara hari ni, dah bertakung. Baca pulak kisah budak Ekhwang dengan 'Milo' yang dilanggar, diambil dan dijaga hingga saat kematiannya, meleleh la pulak sikit. Ni nak cerita pasai happy moments ngan hampa tapi but so happy sebab last day.. aduhai.. tangkap leleh la pulak..huhuhu.)


Sarapan bihun goreng saja. Tapiiii.. bihun goreng ni memang sedap kaw kaw punya habag hang!.Siap bertambah. Siap Khalil tolong bagi pinggan tambah lagi. Memang sedap bangat! Ingat sama wei.. ada yang belum keluar dari asrama utk breakfast lagi tu. Kita dah berapa round depa baru dok round dalam dorm. Elok kami sudah, ada kumpulan lain mai nak makan. Harap2 cukup la utk depa.


Lepas makan, depa lepak2 duduk2 dulu depan dorm. Masa kita dulu rasa tak ada tempat duduk tu kan? Tapi macam biasa la, bila kamera ditala kat depa saja, masing2 memberikan pos yang istimewa. Thank you guys! Satu lagi my favorite foto. 

 

Abih makan, group kecik akak2 ni dah mula buat rondaan tepi blok. Aku ngan Serry apa lagi. Tumpang sekaki la. Jalan dua2 orang tak banyak cerita. Pusing la kami kat tepi sampai la belakang blok. Sambil2 dok mengimbau kenangan lama waktu remaja dulu. Jalan sikit posing. Jalan sikit posing. Aku pun ikut ja la kepala akak2 ni. Paling tak miss posing captain! Ni baru satu kumpulan. Kumpulan lain pun aku jamin serupa jugak!


Cuma, depa tak sempat sampai ke sini. Yes! Dulu masa kita kecik2 mana ada pagag ni. Sebab kita dulu baikkkkk. Ni dah berpagag ni mesti sebab budak2 la ni nakal. Dulu, kita siap bole ikut laluan tu naik ataih bukit tu pi posing kat tangki ayag ataih tu. Berani pulak tu ghabat tangki ayag. Hari ni, tengok laluan ni pun rasa seram. Tangki ayag pun dah tak nampak rupa sebab hutan dah tebal. Teringat cerita Megat pasai hantu. Kata dia kat sini la banyak hantu dok lepak2 selalu.

 

Sekadar mengabadikan kenangan di depan surau sekolah yang tak pernah wujud masa zaman kita dulu. Dan juga berlatarkan Dewan Seri Gemilang yang telah menggemilangkan kita pada hari ini. Dulu kita panggil Dewan Besar atau mudah kata DB saja. Akak Milah oooo, terima kasih la bawak anak hang Shasha. Boleh gak dia tolong amik gambag kita. Walaupun mungkin dia sendiri pening tengok kerenah mak dia ngan mak2 yang lain jadi budak2 balik.


Hujan dah segheyat masa ni. Kita di depan koperasi yang dulu pintunya arah ini. Sempat lagi akak2 ni shopping key chain dan apa2 saja yang boleh buat kenangan. Sambil2 tu, cuba merasa jadi pengetua sat, walaupun aku tau aku tak layak sebab sijil tak cukup. Dulu perhimpunan kita mengadap segitiga, hari ni depa mengadap koperasi.



Kumpulan akak2 yang satu lagi. Meh kita tengok dari segi fotografinya. Ini gambag yang aku dah cantum utk jimat ruang. Dari segi balancing, memang balance. Yang kirimula dari ramai hingga sikit di belakang. Yang kanan, mula dari sikit hingga ramai di belakang. Yang kiri cerah sebab dalam cahaya, yang kanan kurang cahaya sebab di bawah bumbung. Apa2 pun, dua gambag ni memang terbaik la. Top 2 photos of the days.


Dah abih ronda2 kat belakang asrama, time to kemas la pulak. Kalau semalam kita guna utk makan2 dan bersuka2, hai ni simpan la balik no. Barulah orang berbudi kita berbahasa.

 

Yang lelaki tolong angkat meja2 yang berat tu ya,, sesuailah dengan ke'macho'an korang. Yang ladies, apa lagi, sila dapatkan penyapu dan sapu apa yang patut. Mana2 barang yang tak perlu buang di tempat sepatutnya ya. Jangan tinggalkan sampah dalam DB ni.


Tengoklah tiga mak dara ni. Dalam dok nyapu tu dan lagi berposing. Yang kat bawah tu macam WYM jer? Atau pandangan aku disilaukan oleh kilauan cahaya?

 

Belakang tu dah selesai kemaskan meja2. Sampah dah sapu. Hang nak lari pi mana Jono? Beria-ia hang susun langkah. Takut kena angkat banner tu ka?
 
A265 
Dan bandingan orang-orang yang membelanjakan hartanya kerana mencari keredaan Allah dan kerana meneguhkan (iman dan perasaan ikhlas) yang timbul dari jiwa mereka, adalah seperti sebuah kebun di tempat yang tinggi, yang ditimpa hujan lebat, lalu mengeluarkan hasilnya dua kali ganda. Kalau ia tidak ditimpa hujan lebat maka hujan renyai-renyai pun (cukup untuk menyiraminya). Dan (ingatlah), Allah sentiasa Melihat akan apa yang kamu lakukan. (Al-Baqarah 2:265


Dah penat mengemas, waktu utk posing la pulak. Yang ini acara wajib. Isk..isk.. Aku turut sama terjebak dalam acara posing ni. Hari ni dah last day. Selagi daya, posinglah kawan2ku. Hanya ini yang boleh ingatkan sesama kita.


Sepatutnya pagi ni ada final bola tampar lelaki. Yang pompuan memang out la. Tapi sebab hujan turun dan masih rintik2, maka berlegar2 kita kat depan dewan menunggu arahan selanjutnya dari tok ketua McDa.


Ini apahal pulak lambung2 duit ni? Nak main polis sentri ka? Hahaha.. boleh ke camni? Menetukan kemenangan bolatampar menerusi lambungan duit saja! Pasukan rumah mana yang masuk final ni aku pun dah lupa. Biag pi la. Bukan dapat hadiah pun. Saja depa suka2 nak bergembira.

Ni acara apa lak ni sampai berbaris ni? Zana.. cuba hang cerita sikit. Comei aihh hang enter frame dalam ni.


Upacara menandatangani banner reunion kita. Dah sign ni sapa nak simpan banner ni? Nak boh frame papar di mana2 ka? Siapa yang simpan banner ni la ni? Ada sapa2 tau tak?


Sesi bergambar kali ke-3. Tercapailah impian McDa utk buat sesi bergambar beramai2 sebanyak 3 kali. Ini yang terakhir utk acara reunion kita. Punya nak bagi masuk frame, pijak sebelah kaki atas kerusi pun sanggup tu.


Gambar yang menjadi 'viral' sekejap di fb MRSMBP90. Aku setuju dengan pendapat lain yang kata gambar ni diambil dari sudut yang sangat menarik. Sapa punya gambar eh?


Habis saja sesi bergambar, bermulalah acara 'Menyusur Jalan Kenangan'. Jom kita tengok apa yang masih sama dan apa yang sudah berubah. Masing2 dah tak sabar nak melihat kembali 'kenangan yang depa tinggalkan dulu'.


Inilah tekong acara ini. Banyak jugak yang hag ingat Megat. Dan banyak jugak antara kita yang sudah lupa atau hampir lupa apa yang ada suatu ketika dulu. Atau.. mungkin buat2 lupa?


Meja bulat tepi padang ni zaman kita dulu mana ada. La ni boleh buat tempat lepak, tempat study kalau tak mau dok dalam kelas. Malah.. sudah pasti menjadi port dating yang paling disukai!


Menyususri laluan belakang kawasan Sains Sosial. Pokok2 pun dah besar. Jalan sudah elok. Dulu rasanya rumput saja kawasan ni. Kalau petang2 menjadi kawasan mengaji Quran di sini.


Jalan sikit berhenti. Jalan sikit sembang. Jalan sikit cerita lagi. Aku dah kata. Cerita 25 tahun dulu tak akan habis dalam masa 2 hari. Ada saja yang nak diimbas kembali. Utk pasangan 'cinta monyet' pasti banyak yang nak diimbas sebab kawasan ini agak jauh dari laluan ramai. Kenangan aku tak banyak di sini.Satu yang paling aku ingat ialah kelas hujung sekali dalam gambar atas. Tingkatan 3 1988. Kelas matematik Cikgu Sahiddan. Masa tu dekat nak cuti raya. Cikgu bagi beberapa soalan utk dijawab. Setiap soalan yang berjaya dijawab dapat duit raya! Apa lagi.. masing2 nak tunjuk terer demi duit raya. Dan dari 5-6 soalan yang diberi, aku dapat 3 soalan.. RM3 kut. Seronok gila! Sapa kelas aku masa ni? Sila nganku cepat. (Kalau tak salah Ramzi pun kelas ni dan dapat jawab soalan).


Wah.. yang paling ceria Kak Milah kita. Siap seluar bunga2 lagi. Inagt lagu Arwah Sudirman "Pagi hari pergi pekannnn. Pakai Baju Bunga-bungaaaa." Nampak Roda dalam gambag ni teringat restoren yang diusahakan oleh suaminya iaitu Destina Tom Yam yang terletak di Jalan Kalumpang-Tanjung Malim (kalau mahu ke UPSI rasanya akan jumpa). Sila google pasti jumpa.


Penat jalan2 kita rehat sekejap di ruang antara kelas SS dan Senireka. Kelas senireka pun sudah diubahsuai. Tidak lagi seperti zaman kita dulu yang lebih berbentuk bengkel. Di sinilah kita kenal serba sedikit sejarah dan cerita Malaysia yang tiada dalam buku.. terima kasih Cikgu Nik Ahmad.


Masyaallah.. sempat lagi hang ghabat pagag ni Khalil. Pasai tak dak lubang nak ghonot keluag yang hang cuba ghabat tu. Dulu2 pagagnya macamana ya? Aku sudah tak ingat.


Ketika ni hujan turun lebat sekali. Tak dapat ke mana2 kita masuk dalam dewan kuliah ni sekejap. Dewan ni pun banyak sejarahnya kalau nak diungkap. Apa yang depa cerita dalam ni masa awal2 aku tak tahu sebab aku masuk agak lambat.


Yang barisan depan tu moderator ke tukang karut? Ingatan aku pada dewan ni... di sinilah berlangsungnya kuiz antara rumah. Program post SRP. Tempat kuarantin ujian amali SPM. Dan di sini jugalah akibat salah faham yang sedikit berlaku kes 'pergaduhan kecil' sesama kita. Yang terlibat pastikan ingat. Yang tak ingat apa2 macam aku ni... hmmm. Bila hujan dah reda, kita sambung semula jalan2 ke makmal dan terus ke bilik untuk kemas2.


Masa untuk balik ke tempat masing2. Gembira bercampur sedih sebab rasa masa tak cukup untuk kita bersama. Yang datang satu beg bertambah jadi dua sebab beg goodies dan hadiah. Ada yang jadi 3 sebab hasil tuaian coklat, pekasam, kek, buah, tudung dan macam2 lagi. Order sebelum datang, cash on delivery. Macam pasar malam jugak kat dalam dorm. Meriah!

Diharap, selepas ini sering2lah kita berutus berita melalui WhatsApp atau Telegram. Sekurang2nya reunion kita tak bernoktah di sini. Andai ada ruang lagi, kita buatlah 3H2M pulak. Anda Setuju? Jom kita cari Takim sebab baton dah diserahkan oleh McDa utk Takim jadi bos reunion akan datang. Takimmmmm... hang jangan lupa na hang dah dilantik!

Jumpa lagi dalam dua entri terakhir nanti.



 P.S: Pinjam gambar ya kawan2. Terima kasih.