Monday, July 13, 2015

Reunion kecil-kecilan

A271 
Kalau kamu zahirkan sedekah-sedekah itu (secara terang), maka yang demikian adalah baik (kerana menjadi contoh yang baik). Dan kalau pula kamu sembunyikan sedekah-sedekah itu serta kamu berikan kepada orang-orang fakir miskin, maka itu adalah baik bagi kamu; dan Allah akan menghapuskan dari kamu sebahagian dari kesalahan-kesalahan kamu. Dan (ingatlah), Allah Maha Mengetahui secara mendalam akan apa yang kamu lakukan. (Al-Baqarah 2:271)


Seminggu lepas Reunion, kita jumpa lagi di sini. Kali ni di rumah Ali sempena majlis kesyukuran meraikan rumah baru dan beberapa perkara penting buat keluarganya. Rumah 3 tingkat di Damansara Perdana?.. lupa la pulak.. isk..isk.. tak mampu aku. Bukan setakat tak mampu miliki.. tak mampu nak duduk naik turun tangga. Sakit lutut wei..


Siapa yang dah balik masa ni? McDa dan Zarina. Hujan masih turun renyai2 masa ni. Aku sampai ni pun terus dari Lunas. Lepas ni nak ke Shah Alam pulak. Nginap di rumah adik sebab Isnin 8hb ada seminar di UPM.
 
A272 
Tidaklah engkau diwajibkan (wahai Muhammad) menjadiKan mereka (yang kafir) mendapat petunjuk (kerana kewajipanmu hanya menyampaikan petunjuk), akan tetapi Allah jualah yang memberi petunjuk (dengan memberi taufik) kepada sesiapa yang dikehendakinya (menurut undang-undang peraturanNya). Dan apa jua harta yang halal yang kamu belanjakan (pada jalan Allah) maka (faedahnya dan pahalanya) adalah untuk diri kamu sendiri dan kamu pula tidaklah mendermakan sesuatu melainkan kerana menuntut keredaan Allah dan apa jua yang kamu dermakan dari harta yang halal, akan disempurnakan (balasan pahalanya) kepada kamu, dan (balasan baik) kamu (itu pula) tidak dikurangkan. (Al-Baqarah 2:272


Damai lagi... kan Ali homeroom Damai. Dan yang paling aktif tentulah penasihat Damai.. heheh. Datang aja dia. Yang tak hadir Choi, Mioi, Ezrie dan Ana. Ina dah balik masa ni. AS usual, cikgu ngan anak buah nampak serupa ja. Awet muda betul cikgu.


Ini gaya apa pulak ni?  Dah abih gaya captain, hampa tighu Q-Puteh pulak. Hafiz pun bukan main lagi dia. Kanak2 riang sungguh masa ni. Udah le datangnya solo. Ini kat atas tangga dari tingkat atas sekali aku rasa. Ali bawak round the house. First trip. Kami turun, wife dia pulak bawa geng2 kerja utk trip kedua. Yang trip pertama ni jangan cerita la. Riuhnya Masyaallah. Aku? Tak dak dalam gambag ni sebab dah turun awai2 lagi. En. Suami kat bawah dok sorang2 kesian jugak. Hehehe.


P.S: Tq ya tuan punya gambar2 ni.

No comments:

Post a Comment