Monday, November 15, 2010

Pra PTK

8-9 Nov. Pra PTK di Quality Hotel. The largets group so far (455 participants) and the 1st to be done in hotel. Good for us said Dr. Hazadiah.


Relax je..dah ready ke utk the real PTK?


Dr. Faizah during her talk. Jauhhh..

iLQAM's materials
Events mula at 9am till 4.30pm. The balance hours..time to ziarah le... SACC Mall is behind the block. Kompleks PKNS across the SACC Mall. Plaza Alam Sentral just cross the front road. Apa lagi. Jom kita ziarah kedai2 yg ada... Romantika acara wajib utk yg minat English deco. Mereka datang dgn satu beg beroda. Pulangnya penuh dgn beg palstik Romantika. Beli jgn tak beli. Kat Penang mahal tuuuuu. Wahai kawan2..jgn lupa bulan 12 kita mai lagi..simpan sikit utk bln 12.

Friday, November 12, 2010

LT & HP

Inilah screen LT aku, buat masa ni. Bunga tu hasil snapshop angah. Kajian menunjukkan LT tak boleh letak atas paha walau pun namanya LAP = ATAS, TOP = PAHA. Betul atau idak, boleh la search lam internet. Aku tak mau story banyak bab ni.


Berikut adalah gambag2 yg aku ambil dgn kamera yg skrinnya rosak. Tak nampak objek. Bila snap inilah hasil2nya.


kotak hp yg kosong

Ini HP kakak, hadiah UPSR

HP baru aku

Kenapa biasa saja? Sebab aku nak kameranya yg 5 mega pixel. Kan kamera aku skrin dah rosak. Maka inilah yg aku pilih. Lain2 kalau ada pun belum tentu aku guna sebab aku tak minat sgt gajet2 ni. Satu lagi sebab pad dia hampir sama ngan hp lama aku.

Aku tetap simpan HP lama yg sudah 10 thn aku guna, till today

Tapai

Pernah makan tapai? Tapai bukan tupai tau. Aku percaya ramai yg pernah makan, suka makan, tak pernah makan, malah pernah tapi tak suka makan. Aku tak suka makan tapai. Sebelum ni pernah rasa secubit tapi tak suka juga. Tahun lepas, masa jamuan raya jabatan ada org sponsor tapai. Aku cuba lagi. Sedap pula. Maka aku pun makan dan makan. Sejak itu aku boleh la makan tapi masih tak suka. Lalu, aku beli tapai ni. Ada 3 tangkai daun getah. 1 aku dah makan, dan yg ini bagi kat kawan. Nampaknya, aku memang tak suka tapai.

Bagi yg suka makan tapai baguslah. Ada tapai ubi, tapai pulut dan apa lagi ya? Tapi hati2..bagi wanita mengandung rasanya tak digalakkan. Kawan aku gugur anak sulung 12 thn lalu dek suka makan tapai tanpa disedari dia tgh mengandung. Tapi ada juga makan tapai tak jadi apa2. Semuanya bergantung pada ketahanan masing2...dan kuasa Allah jua yg menentukan.

Rosak

Inilah gambar2 yang diambil dengan kamera rosak semalam. Skrin yang rosak. Jadi bila snap ntah foto apa2 kita pun tak tahu sebab tak nampak pada skrin. Nikon Coolpix XL16. nak cari kedai utk tukar skrin...
















Thursday, November 11, 2010

Keputusan

Hari ni UPSR diumumkan. Di radio, tv, suratkhabar pasti ada saja cerita UPSR. Alhamdulillah...kakak mendapat 5A. Kelasnya seramai 39 org, 36 org mendapat 5A. Sekolah SKPJ 59 murid mendapat 5A. 17 murid 4A1B. Sekolah ke3 terbaik di Pulau Pinang. Tahniah utk murid2, guru2 dan ibu bapa juga. Kamera aku rosak skrin la pulak masa nak ambil gambar2 suka duka mereka. Terpaksa pinjam hp kawan (tq Ita). Hp aku..sah2 yg tak dak kamera.. Inilah antara gambar2nya.

anak2 yg berjaya dipanggil naik ke pentas bersama ibubapa

wajah2 ceria

tangisan gembira


kakak n friends

tahniah semua

tahniah

kakak..relax je..dah agak dah..

Ada tangisan gembira, tak tinggal tangisan duka. Ada seorang murid lelaki dari kelas ke-3. Berlari dlm tangisan naik ke pentas. Dicium tangan cikgu dan melutut memeluk kaki cikgu besar dan sorg lagi cikgu. Pasti dia tak sangka dia mendapat 5A. Cikgu2 dan ibubapa turut mengalirkan airmata melihat murid itu. Gambarnya aku ambil tapi tak menjadi la pulak.

Lepas keputusan, kakak bagitau satu lagi berita. Angah buat pertama kalinya dinaikkan ke kelas pertama (Intelek). Petang ni pasti Angah ceria. Yah pun naik ke kelas Intelek juga. Alamak...pasti masing2 menuntut hadiah ni... pikir jgn tak pikir..nak bagi hadiah apa...


Buku 3

Nia Rekasya: Dunia dan Kitab Ajaib. Aku belikan utk birthday Angah. Best pulak ceritanya. Jadi aku pun pulun baca dalam dua hari.

Harga RM12.80. Terbitan Julai 2010. 208 ms. Ceria Nia anak org kaya yg sangat sombong. Akhirnya ter"hantar" ke dunia ajaib bersama Aisyah, anak yatim yg cacat. Di sinilah semuanya bermula. Nia berubah sikap dari nakal, suka ejek org, sombong, cerewet, mengada2 kepada sikap positif. Sesuai utk anak2 dan juga ibu2 (atau sesiapa saja) yang suka membaca.

Makan-makan

Semalam, x-students farmasi ajak makan-makan. Depa mai 5 org dari S.alam. Baru abis final la ni. Biasa la kat tepi petronas Pauh Jaya tu..tempat feberet depa. Kat sana depa kata tak sedap... nak makan kat sini puas-puas.

Jannah nak nyelit jugak

dari kiri: jannah, faridah, yana, huda, dalila

ni la gheja depa


dalila makan tak abis