Friday, November 12, 2010

Tapai

Pernah makan tapai? Tapai bukan tupai tau. Aku percaya ramai yg pernah makan, suka makan, tak pernah makan, malah pernah tapi tak suka makan. Aku tak suka makan tapai. Sebelum ni pernah rasa secubit tapi tak suka juga. Tahun lepas, masa jamuan raya jabatan ada org sponsor tapai. Aku cuba lagi. Sedap pula. Maka aku pun makan dan makan. Sejak itu aku boleh la makan tapi masih tak suka. Lalu, aku beli tapai ni. Ada 3 tangkai daun getah. 1 aku dah makan, dan yg ini bagi kat kawan. Nampaknya, aku memang tak suka tapai.

Bagi yg suka makan tapai baguslah. Ada tapai ubi, tapai pulut dan apa lagi ya? Tapi hati2..bagi wanita mengandung rasanya tak digalakkan. Kawan aku gugur anak sulung 12 thn lalu dek suka makan tapai tanpa disedari dia tgh mengandung. Tapi ada juga makan tapai tak jadi apa2. Semuanya bergantung pada ketahanan masing2...dan kuasa Allah jua yg menentukan.

No comments:

Post a Comment