Tuesday, March 13, 2012

Walimah

Balik ke kampung baru2 ni, mata aku tertarik pada sebuah buku tulis atas meja di umah mak. Buku sekolah sapa pulak letak kat sini? Tak mau guna dah ka? Aku ambil dan belek kut2 anak2 buah punya.

Wah. Menarik. Ada logo macam sekolah punya. Tapi di bawahnya "WALIMATULURUS"! Nama pengantin pompuan n lelaki dan tarikh kenduri di muka depan. Apa ada di dalamnya?



Pantun... dan gambar pengantin hitam putih.



Buka lagi. Aturacara majlis.


Tuan yg dijemput, bila dan di mana.



Akhir sekali peta ke rumah pengantin.




Abah kata pengantin kerja di kedai percetakan. Patutlah dia boleh buat printing macam buku sekolah. Macam2 kreativiti org sekarang utk cetak kad jemputan. Zaman aku dulu mana ada semua ni. Sempoi ja..kad jemputan zaman aku mahal. Sib baik kak aku sponsor sikit..huhuhu.



1 comment:

  1. kreatifnya... mungkin depa berkawan dari masa sekolah kot, sebagai kenangan, buat kad macam buku sekolah :D

    ReplyDelete