Thursday, May 22, 2014

Lns-SP-PP-Lns-SP-PP...

A023
Dan Tuhanmu telah perintahkan, supaya engkau tidak menyembah melainkan kepadaNya semata-mata, dan hendaklah engkau berbuat baik kepada ibu bapa. Jika salah seorang dari keduanya, atau kedua-duanya sekali, sampai kepada umur tua dalam jagaan dan peliharaanmu, maka janganlah engkau berkata kepada mereka (sebarang perkataan kasar) sekalipun perkataan "Ha", dan janganlah engkau menengking menyergah mereka, tetapi katakanlah kepada mereka perkataan yang mulia (yang bersopan santun). (Al-Israa' 17:23)

 
Lama tak update.. mengah aku... minggu ni very the busy sikit. kalau entry lepas kisah abah di masuk spital. Minggu ni giliran mak pulak.

Mula pagi2 Isnin minggu ni, dari Lunas ke SP bawa mak p spital Sultan Abdul Halim. Admit utk knee operation. Pastu ke TH amik duit utk buat bank draft. Dah buat silap nilai pulak.. aiya.. kena buat lain.. Selesai yg tu aku pecut balik kampus.. kelas aku kul 3 aku gabung semua ke kul 4. Semput.

Selasa aku rehat jap.. nak buat hal aku lak.. hal apa nanti aku story.

Rabu pagi.. sekali lagi dr Lunas ke SP. Mak boleh operate pagi ni.. bila semua dah ready.. blood pressure naik pulak.. Dr soh tunggu.. tunggu punya tunggu ada pengumuman Kedah cuti sempena kemangkatan adinda Sultan/Agong.  

Aleh2.. cuti punya pasai, operation yg tak urgent semua tunda.. staf bilik OT semua cuti.. Dr pakar dapat cuti.. (dr biasa tak dapat). Bilik OT standby utk kes2 emergency saja.. Aiya.. tunda lagi. Aku pulak pecut balik kampus b4 kul 11. Kelas petang kul 4 mesti on. Lepas abis kelas kul 6 balik rumah mandi2 siap terus ke spital. Malam ni turn aku jaga mak.

Pagi2 Khamis tunggu kak aku amik shift baru.. aku kalut balik umah mak mandi siap terus ke opis b4 9am! Petang ni nak selesaikan urusan2 bank dan segala macam lagi. Pagi ni urusan kelas aku utk kul 1 tghari nanti. P SP? Tengok la esok lusa pulak. 

No comments:

Post a Comment