Monday, August 16, 2010

Buku

Suami aku bukan orang yg suka membaca. Apatah lagi kalau novel tebalnya berpuluh-puluh muka. Setakat tengok muka depan terus letak atas meja. Tapi sejarah dirinya tercipta buat pertama kalinya. Dua bulan ini dua buku sudah dia baca..siapa lagi kalau bukan aku penyuruhnya..


ATN buku pertama yg habis dibaca dalam 2 minggu aku rasa (aku baca 2 hari). Komen suami mudah saja..."Hidup mesti sedia untuk memberi". Macam tiru kata penulis je... Tapi pada yg belum baca...cuba2lah baca atau sekurang2nya jenguklah http://saifulislam.com/ kerana di situ ada apa yg terkandung di dlm ATN. Ditulis oleh Ust hasrizal yang bersuamikan seorang doktor http://ummusaif.com/. Aku sudah selesai dengan ATN2: Bercinta Sampai Syurga dan ATN3:Murabbi Cinta. Suami tunggu masanya.

DKM ini aku beli di petronas Tmn Pauh Jaya. Siap dibaca dlm 2 hari juga. 2-3 minggu utk suami. Komennya.."Amalkan Islam dalam kerja, Keluarga perlu diutamakan, Fahami tugas pasangan". DKM ditulis seorang doktor yang beristerikan seorang penulis novel Islami Tautan Hati, Fatimah Syarha. Didalamnya ada dalil-dalil dan soal-jawab agama. So, handle with care.
Kedua-dua buku ini sesuai dibaca sesiapa saja. Pada yang baru mencuba mencari cinta, sudah jumpa cinta yang dicari, sedang dilamun cinta atau sudah bertahun melayari bahtera cinta bersama pasangan yang sah. DKM merangkumi fiqh perubatan, fiqh wanita dan fiqh cinta. Aku yg tak tahu hal-hal medik pun serba sedikit sudah didedahkan oleh Dr Farhan. Istilah-istilah yg kita tak tahu dan tak nak ambil tahu kerana tak berkaitan dgn tugas.

Pada aku..tak rugi membacanya...Sesungguhnya membaca itu jambatan ilmu.

2 comments:

  1. Bagus juga buku DKM tu...nanti singgah boleh beli :D

    ReplyDelete
  2. Tak nak beli aku boleh pinjamkan.

    ReplyDelete