Tuesday, April 12, 2011

Cerita mak

1. Masa ngandungkan Kak Not hang, mak selalu makan bertih padi. Mak boh padi dalam tin susu/tin milo. Masak atas api. Nanti dia meltup-letup cam popcorn. Buat banyak2 dan simpan lam tin. Tiap2 hari mak makan bertih padi.

Kata aku, "Patutlah kulit K.Not putih. Cerah. Macam bertih."

2. Time Kak Pidah hang, mak suka ratah kopi. Tiap2 hari. Sedapppp... Sama masa Adik Amir hang.

Kata aku, "No wonder la depa dua berkulit gelap. Gelap sikit dari aku." Sebabnya? Hehehe

3. Masa hang la paling teruk. Nak bangun tak larat. Kena paut(pegang) kat dinding, meja, kerusi dan apa saja yang boleh paut. Masa ni mak suka makan roti canai. Mak buat sendiri. Dulu2 mana ada jual roti canai. Kena la buat sendiri hari2.

Kata aku."Hahaha..patutla kulit aku warna macam roti canai. Cerah ada, kelabu ada, koko ada,,,nasib tak hangit ja...hahaha." Kesian kat mak..sebab aku la baby paling besag sebab tu dia tak larat bangun. Tapi, aku tak suka makan roti canai. Sebab dah kenyang sembilan bln ngadap roti canai je lam perut mak... hahahaha

Cuma..mak tak cetita lak time ngandungkan Anis ngan Pozan. Tak ngidam kot...

Aku buat analisa sendiri. K.Not (1), Anis(5) n Pozan(6) lahir di Sg.Petani. K.Pidah(2), Aku(3) n Amir(4) lahir di Bkt.Besar. Yang Sg.petani semua kulit cerah, Bkt Besar kulit gelap. Pasai pa? Aku tanya mak... mak pun baru perasan... hahaha... saja cari pasai.

1 comment:

  1. semua nombor ada la aina, lepas ni, no. 3 dah tak adalah hehehe... aku pula buat analisis sendiri :D

    ReplyDelete