Thursday, April 14, 2011

Mengidam

Hmmm...seingat aku, aku tak pernah mengidam bila mengandung. Tapi...bila Kakak lahir 13 thn dulu, air liurnya selalu meleleh. Org kata kalau begitu, ibunya mengidam tak dapat masa pregnant. Ye ke? Ada bukti ke?

Bila tiba time Angah, aku selalu makan burger, pizza dan siakap sweet sour. Almost tiap minggu. Now, Angah suka makan semua tu. Hish...

Yah...yang ni aku tak ingat...8 thn dulu. Aku makan apa saja. Yang aku pasti ketiga3 anak aku amalkan minum soya. Org kata minum soya anak kulit putih. Alhamdulillah...semuanya kulit cerah tapi cerahnya berkurangan mula dari kakak (kerap minum), Angah (biasa2 saja minum) dan Yah (paling kurang minum). Yah kata dia putih susu...Ibu hitam...huhuhu...memang la ibu kulit gelap. Sebab tu ibu minum soya biar hampa kulit cerah...huhuhu

Tapi, kali ni...ini kandungan terakhir aku.Dan caesarian terakhir aku (kali ke-4). Aku tak ngidam apa2. Sebabnya...bila bangun pagi perut dan mulut aku ok lagi. Once aku minum atau makan, alahai...mulut dan perut mula tak selesa... Itu yg membuat aku down sentiasa. Nak makan pun tak de mood. Malam paling tak larat..aku tak lalu makan..bau makanan pun kekadang buat aku tak selesa... Aku cuba makan buah..pelam, limau, oren, anggur, epal dll..tapi keadaan serupa... Cuma satu aku rasa...kali ni kurang marah..darah panas aku pun ikut down...Alahai anak ibu...kau nak makan apa kecik lagi? Cuba bagitau ibu....boleh ibu suruh abah carikan.

No comments:

Post a Comment