Monday, May 9, 2011

Hari Ibu

8 Mei-SELAMAT HARI IBU.

Jumaat. Lepas amik Angah dari tusyen, dia nak beli kek. Angah ada duit. Ok la..Aku ingat dia nak makan. Malam tu dia bagi kotak berbalut cam hadiah kat aku. Rupa2nya kek 2 biji. Sebiji 6 kupang (60sen) seperti gambag di bawah. Aku rasa sikit selebihnya Abah n Yah abiskan.

Sabtu. Adik aku ajak makan2 di SP hari Sabtu. Bawa mak abah la. Aku malas betul. Panas. Tak tahan. (Memang ya..weekend baru ni panas betul..nak tidog pun tak bole). Petang aku terbaca sms mak aku "Apa habg rstu ibu agar smua dn rjin bca quran walu satu hruf sahari semuga dpt sapayaat dr barzah slm mahabbah dr ibumu". Rasanya dia antag kat semua anak dia. Aku diam je. Mak mimpi apa...huhuhu

Petang Yah ajak abah p Longwan. Angah kata Yah nak beli hadiah kat ibu la tu. Balik dr Longwan aku kata "Tkasih". Hehehe..nothing yet. Malam tu sekotak hadiah di atas katil. Tempat letak pen..RM6.50. Yah guna duit sendiri.

Yah ngan Angah tanya abah bagi apa? Abah diam je...Ibu nak basikal la abah kata Angah. Tak..tak..Ibu nak beg duit kata Yah. Beg duit ibu dah rosak....kesian kat ibu... hahaha...
ya la..kan ibu penah kata nak basikal..abah yg tak ingat...huhuhu

Aku penah pesan kat anak2. Tak yah beli apa2 kat ibu. Belajar rajin2 dan jgn lupa solat. Kalau nak bagi juga bila besag nanti beli tiket percutian utk ibu ngan abah melancong...hehehe


Ahad pagi aku sms SELAMAT HARI IBU kat mak. Mak tepon balik. Hang sms SELAMAT apa? Tak dak apa pun? La..dah taip dah..Selamat hari Ibu. Mak kata ada selamat je... Ye ke? Rasa aku la..dia nak dengag dari mulut anak dia kut..anak yg tak reti yg luahkan rasa secara direct..semua pendam je...Aku memang pendiam dan tak reti luah bab2 sayang menyanyang ni...huhu

1 comment:

  1. 2-3 hari ni , mak duk sms ayat yang sedih2... pasai hari ibu, pasai rstu, doa, anak2, akhirat... em.. x tau nak cakap apa... kak dapat x?

    ReplyDelete