Wednesday, June 22, 2011

Bangkok

Flight dari Yangon 8.35am FD3771. Kami tiba di Bangkok around 10.30am (1 jam dari sana). Sampai je terus ada signal. Apa lagi, call Malaysia la. Lepak di epot jap then amik teksi bermeter dlm 160Baht (RM16) ke hotel.

Turun dari flight, bas A.Asia dah tunggu. Nak ke terminal check out jauh gila..about 15 min lam bas. Kena berdiri. Masa tu lak hujan renyai2. Semua passenger lam FD3771 muat satu bas.

Book tru internet better n murah. Masa kami register dia minta deposit 500Baht n bayaran 1970baht. Nasib baik aku bawa print out booking n payment 1600baht(RM160) utk 2 mlm. Selamattttt. Ini Regent Ramkhamhaeng Hotel Apt.

Biliknya luas dan selesa. Cuma dpt complimentary drinks 2 botol. Teh n coffee ada tapi kena bayar. Yg bawah tu restoren dia. Hotel ni milik Muslim. Ada 3 hotel Regent ni di Thailand. Food dijamin halal. Sini la kami bfast, lunch n dinner. Staf ada yg bole cakap Melayu. Nak tukar USD ke baht pun bole di sini tapi kalau nak price better pegi bank la. Dekat je.

Petangnya, drebar bawa kami ke shopping mall sini. Besar juga. Dekat luar shopping mall tu ada bazar. Kat bazar tu la aku shopping..biasa la..cari keychain n fridge magnet tapi tak dak.

Ini view dlm mall. cantik fountain dan sungai dia. Kalau duk kat bawah rasa relax ja. Dlm mall ni banyak bank. Kami tukag duit kat sini. Bagus la kalau mall2 kat Sbrg Perai ada bank kat dlm. Kan senang...tak yah nak keluag cari parking lain. Ronda sikit2, beli barang sikit2 balik hotel. Letih la.


Esoknya, lepas bfast 7.30am kami terus ke floating market. Perjalanan patutnya 2 jam tapi sebab time tu org pi keja so jam la atas highway. Pi balik dia charge 2400baht sebab di luar Bangkok. Singgah kat stesen minyak ni, buang air la...tandas mak aiiii...bersih n selesa. Air pun ada tak yah risau.

Drebar bawa kami ke point ownernya muslim juga. Charge boat 1500baht. Wahhhh..teruja aku..selalu dok tengok kat tv je..now rasa betul2.

Robot dari besi. bekas dari tempurung. Kreatif betul. Tak beli sebab agak mahal lagipun nak buat apa? Omputeh suka la benda2 camni. Dah jumpa keychain n magnet yg aku cari, apa lagi balik la. On the way balik singgah beli buah lychee yg dijual sepanjang jln.

Sampan yg digantung kat rumah2. Sempoi. Bawah tu makcik juag pisang bakar pastu pisang tu ditekan bagi lembut.

Balik dari market, kami dibawa makan di restoren ni. Area ni namanya Pratunum. Then jln2 jap kat bazar n mall dia. Di sini kalau nak shopping memang bagus. Foreigner pun ramai ke sini esp Blacks n Indians.

Our Muslim driver, called Mr.Sumsue. Pakistan born married to Thai. Depa dua order briyani ikan. Biasa je aku rasa.

Ni aku punya. Nasi goreng seafood. Banyak kauuuu. Ingat kan tak abis..lapar punya pasal.

Ni yg aku beli kat Pratunum. RM28 n RM10. Ok la tu sebab beg aku pun dah koyak. Kami tak ronda lama sebab aku tak larat, perut lak tak sedap. Balik hotel rehat n tido. Malam2 kami keluar ronda2 kat gerai2 jualan tepi jln. Dalam 2 min je naik jejantas. Abis ronda balik. Malam kedua tu aku pi urut kaki (pun around the conner hotel je) RM16 satu jam. Best gila..kat sini mana mau dpt RM16? Laki aku tunggu tengok je la.

Malam tu jam 3 am perut aku buat hal. Sampai jam 10am ayik memulas je...berulang-alik ke tandas. Alamak...sabar la baby..tunggu balik Mesia dulu. Flight 1.55ptg sampai Penang 4.30pm. Punya besar epot dia, terminal A.asia nun di hujung sekaliiiiiiiiiii....jauhnya aku nak berjln. Errr..abang, saya duk atas troli u tolak boleh?

Nota:
The day b4 jiran call tanya kucing hitam aku tinggalkan lam rumah ke? Hah!!! sudah..bila lak aku letak meow lam rumah? Ini mesti meow tu tido bawah sofa masa kami keluag. Ni yg maleh bela ni tapi kesian kat anak2...meow..meow. Jenuh la balik nak mencuci. ALhamdulillah key ada pada K.Pah. Idah n Zaimah tolong keluarkan meow n buang najis dia. K.Pah n MCik Aini tolong cuci next day. Terima kasih jiran2ku. Aku balik jemur sofa 4H4M sampai hilang bau.

1 comment:

  1. Mr. SUMSUE?
    They related to SUSAN NETBOY?
    Mr. SUMSUE 5 is what we're RELY talking about and AK'S with " BALLOON MAN"?
    Mr. SUMSUE?
    He's with LOUMANI?
    LA - SA- COULTER - COGHLAN-
    YOUNGEE?
    COCNINES - COCONS- COSONS?
    ADUCCA got ODUCHARM while ROGER LAHONTE has none?
    IRA- PLO- SYSPUR- SYSDY- SYPENN- SYN SEA?
    MITT- MACK?
    FAMIT- FAMAK?
    Now both knowns as " POPERS".
    Both wanted in the movie " KANSAS KINGS".

    ReplyDelete