Thursday, August 14, 2014

Hari Anugerah 2014

A001
Wahai sekalian manusia! Bertaqwalah kepada Tuhan kamu yang telah menjadikan kamu (bermula) dari diri yang satu (Adam), dan yang menjadikan daripada (Adam) itu pasangannya (isterinya - Hawa), dan juga yang membiakkan dari keduanya - zuriat keturunan - lelaki dan perempuan yang ramai. Dan bertaqwalah kepada Allah yang kamu selalu meminta dengan menyebut-yebut namaNya, serta peliharalah hubungan (silaturrahim) kaum kerabat; kerana sesungguhnya Allah sentiasa memerhati (mengawas) kamu. (An-Nisaa' 4:1)


Tahun lepas Yah no3. Majlis bulan 5. Masa aku pi haji Yah tukag sekolah sat ke Sg.Petani. Hujung tahun exam dapat no 1. Sekolah tu buat penyampai hujung tahun.. Yah dapat lagi. So tahun 2013 Yah dapat 2 kaliiii. Tahun ni Yah ambil semula takhta no 1.


Budak kecik ni sibuk tanya. Yah buat apa mai sekolah? Yah nak amik apa? Orang tu buat apa? Amik hadiah nak buat apa? mak aiiii


Penyampaiannya nuuun di kantin bawah bangunan. Ni dewan terbuka utk budak2. Depa ni kena mai 7.30am.. aku antag Yah 8.45am dgn harapan tak payah tunggu lama2. Aleh2 giliran tahun 5 patutnya kul 10 dah jadi kul 11. Puncanya? Paham2 je lah bila ada orang berucap melebihi masa. Pada aku ia satu sikap yg perlu dielakkan sebab sudah mencuri masa orang dan masa majlis.. Letih mau tunggu.


Bersama Aina di tempat kedua. Biasanya si Adam.. memang Adam no2 pun.. share dgn Aina.


Giliran tahun 5. Lepas dapat terus cabut sebab nak ke rumah cikgu, rumah kawan dan Alor Setar antar kakak. Tahun depan kita mai jam 9 lebih la Yah... and make sure Yah is no.1 not Adam.. heheh 

No comments:

Post a Comment