Wednesday, March 30, 2016

3D Penang

A026
Katakanlah (wahai Muhammad): "Wahai Tuhan yang mempunyai kuasa pemerintahan! Engkaulah yang memberi kuasa pemerintahan kepada sesiapa yang Engkau kehendaki, dan Engkaulah yang mencabut kuasa pemerintahan dari sesiapa yang Engkau kehendaki. Engkaulah juga yang memuliakan sesiapa yang Engkau kehendaki, dan Engkaulah yang menghina sesiapa yang Engkau kehendaki. Dalam kekuasaan Engkaulah sahaja adanya segala kebaikan. Sesungguhnya Engkau Maha Kuasa atas tiap-tiap sesuatu. (A-li'Imraan 3:26)


Turun saja di epot Penang tu dari Kuching.. rasa macam awal lagi. Jom kita jalan2 dulu kat sini. Tu yang boleh sampai ke 3D Museum Penang ni. Letak berhampiran Padang Kota. So, parking kereta kat situ saja.


Masuk 3D sini rasa lebih puas berbanding yang di I-City Shah Alam. 3D sini bukan setakat 3D biasa.. ada yang macam life situation pun ada. Tu yang rasa berbaloi. Paling menarik perhatian suasana kampung bila budak2 main gasing, gulu dan ada pokok buah yang disediakan galah. 
A027
"Engkaulah (wahai Tuhan) yang memasukkan waktu malam ke dalam waktu siang, dan Engkaulah yang memasukkan waktu siang ke dalam waktu malam. Engkaulah juga yang mengeluarkan sesuatu yang hidup dari benda yang mati, dan Engkaulah yang mengeluarkan benda yang mati dari sesuatu yang hidup. Engkau jualah yang memberi rezeki kepada sesiapa yang Engkau kehendaki, dengan tiada hitungan hisabnya". (A-li'Imraan 3:27)


Walk of Fame budak2 ni pun ada. Satu lagi yang best kat sini, diap ada penunjuk kat mana perlu berdiri. Jadi mudahlah kita dapat angle yang betul utk nampak kesannya.


Yang paling banyak gambag, budak kecik ni la. Abih semuanya nak diambil gambar. Suka benar.


Abahnya pun lebih kurang juga. Jadi, bagi depa sajalah masuk frame. Ibu dok kat tepi saja. Untuk yang belum sampai, memang sesuai sangat kalau dengan keluarga. Tiket pun RM15 saja dewasa. Kalau lapar, Padang Kota depan tu saja. Memang dekat dan mudah.
 

No comments:

Post a Comment