Wednesday, August 14, 2013

Sesak

Musim perayaan.... means musim cuti. Musim cuti means musim jalaraya menjadi sesak. Ini bermakna..jiwa raga akal minda pemandu2 pun ikut sama terjejaas dek kesesakan tersebut.

 
 3.15pm 8/8/2013. Kami on the way ke Bt.Pahat. Jam arah ke utara bermula selepas Simpang Pulai.

3.16pm... kredit utk Yah tolong amik gambag. Aku tengah memandu masa ni.. gila nak amik gambag..kang jalan jam tak pasai2 sebab aku

3.18..hehe..try gak snap satu... bawa slow2..time keta line aku tak banyak. Jam petang raya ni hampir 10km lebih aku agak..

5.38pm.. kenderaan perlahan di lorong aku..masa ni dekat Nilai-Seremban.. tapi ok la..masih bergerak..aku pun leh drive relax2 sambil layan lagu2 raya

 3.40pm 11/8/2013..kami on the way ke utara..mau balik Kedah... di kanan arah ke selatan macam clear..rupanya tidak

 3.53pm (kredit utk kakak..time ni pun aku gak yg drive).. jam bermula dari keluar terowong hinggalah ke Ipoh..dan sambung semula jam.. sepanjang laluan Perak selang setiap 1km jalan jam.

Kawan aku kata first time dia balik Penang-KL 10jam! memang la..ikut pemerhatian aku jam di kanan jalan tidak bergerak langsung. Puncanya bukan apa. Kereta rosak tepi jalan. Kemalangan kecil tepi jalan. Bas rosak... tu pun depa slow nak tengok. Hentian rehat arah ke selatan jangan cerita la..nak masuk pun jam hampir 1km!

Arah kami ke utara mula jam 32km nak ke Juru! Sib baik masa ni bukan aku yg drive. Jam sebab 20km di depan ada polis dok tepi jalan nak tahan sapa2 yg potong lorong kecemasan. Bukan road block pun! Ceh! takut polis punya pasai depa boleh bawa slow... lepas tu line clear ja... Tol juru pun tak jam.. Alhamdulillah selamat sampai ke Sungai Petani dulu..heheh






No comments:

Post a Comment