Friday, June 5, 2015

Hari Reunion - Cerita 1


A237 
Dan jika kamu ceraikan mereka sebelum kamu sentuh (bercampur) dengan mereka, padahal kamu sudah menetapkan kadar maskahwin untuk mereka, maka mereka berhak mendapat separuh dari maskahwin yang telah kamu tetapkan itu, kecuali jika mereka memaafkannya tidak menuntutnya); atau (pihak) yang memegang ikatan nikah itu memaafkannya (memberikan maskahwin itu dengan sepenuhnya). Dan perbuatan kamu bermaaf-maafan (halal menghalalkan) itu lebih hampir kepada taqwa. Dan janganlah pula kamu lupa berbuat baik dan berbudi sesama sendiri. Sesungguhnya Allah sentiasa melihat akan apa jua yang kamu kerjakan. (Al-Baqarah 2:237

 

Hari ini bermulanya sejarah 25 tahun yang silam. Aku memang tak nyenyak malam tu. bangun awal. Kemas barang2. Takut ada yang tertinggal. Ini baru barang2 aku dah penuh kereta. Beg2 hijau tu cenderahati utk keluarga Damai 86. Tuuu.. nampak tak kotak tu? Harumanih Choi punya. Raga pulak? Penuh dengan pekasam kawan2. Beg aku satu ja pun...backpack hitam tu ha. Sat gi singgah UiTM ambil Sarizah dan Syuhana pulak. Penuh la belakang bonet ni.

 

Salah satu daripada cenderahati untuk Damai 86. Korang ada? Hahahahaha. jangan main2. Utk Cikgu Sahiddan dan Cikgu Syed serta isteri masing2 pun ada! Jeruk lagi. Brooch pun ada. 


Coklat made by Ainul lagi. Fuh.. Meriah.Damai memang hebat.. selamanya Damai 86. Aku sayang hampa semua. Eh.. aku kena pi awal ni. Aku kan jaga pendaftaran. Karang marah pulak si Eila kat aku. Dah la dia tengah tension pasai meja tu. Ampun Eila.. Minta maaf. Nak uji kesabaran Eila ni.

 

Rekod kehadiran dan pendaftaran peserta. Disediakan oleh Eila. Memang kerjanya kemas dan teratur. Mudah nak monitor kehadiran. Terima kasih Eila. Hmmm.. nama eila ja ku sebut2 ya? Nak buat macamana. Dah memang betul dia buat kerja bagus. 


Pamplet yang disediakan oleh aku, Asni dan Putri. Terima kasih Puteri menolong aku menyediakan aturcara dan isi kandungan pamplet ni. Aku buntu. Sebab tu kena minta tolong hang. Asni, terima kasih tolong edit gambar2 atas pamlet. Aku ni bukan terer bab IT. takat guna yang simple2 aku tau la. Terima kasih aku sebab tolong jadikan pamplet ni kenyataan.. hahahaha.


Aturcara untuk 2H1M siap untuk anda semua. Disertakan juga lagu Maktab dan lagu Warisan yang kita nyanyikan dulu semasa perhimpunan. Hampa la nyanyi. Aku miming ja. Lagu Warisan versi asal yg kita alunkan 25 tahun dulu. Kalau hampa godek internet, yang jumpa versi yang sudah diubahsuai. Tak percaya cuba cari sendiri. Cubalah.

A238
Peliharalah kamu (kerjakanlah dengan tetap dan sempurna pada waktunya) segala sembahyang fardu, khasnya sembahyang Wusta (sembahyang Asar), dan berdirilah kerana Allah (dalam sembahyang kamu) dengan taat dan khusyuk. (Al-Baqarah 2:238)


Entry aku sebelum ni hampa dah nampak kan beg hijau ni? Ini pulak isi kandungan beg tersebut. Terima Kasih Zaini sebab bagi gambar ni. Aku tak teringat langsung nak ambil gambar isi beg. 


T-shirt aku budak MARA. Warna sebenar seperti gambar sebelum ini. Ini di meja pendaftaran. Kami dah susun ikut saiz dan jenis supaya mudah diberi bila mendaftar. Ehhh.. aku baru perasan. Apsal tak ada gambar aku dan AJK di meja pendaftaran ya? Huhuhu.. tak dak orang sudi ambil sebab sibuk dengan kawan2 ya. Wellll. It's ok. Aku tak kisah pun.


Izaharin Ishak (Mat Don as AJK pengangkutan),  Ramazie Fazaly Ramly (Rambo) dan Adli Syamiza Alias (Mat Kong). Aku tak ingat dan tak nak ingat antara mereka ni ada yang tidak sampai form 5 di sini. Apa yang aku nak ingat depa ni tetap MRSMBP90. Tetap kawan2 aku. Walau dulu2 aku tak pernah sembang dengan depa.


Dari kiri Fuad Musa, Zainuddin (Din Mon), Syamsul Amir Hamzah (Shamiag), Salihin Ramli, Norazman (Man Bee) dan Wan Zaiful Arman (Abe/Rudy). Nama2 gelaran tu jangan tanya aku la camna depa dapat. Tanya depa sendiri na. Aku cuma boleh story sikit2 saja. Din Mon.. kami ladies panggil Din hero jeti. Ini kes jeti Sultan Abdul Halim runtuh tahun 1988 dulu. Shamiag... mamat ni rupanya2 kawan tadika aku.. Tadika Kg.Raja Sg.Petani. Of course la aku tak ingat. 36 tahun dulu tu! Lihin... orang Sg.Petani dan masih di sini aku agak la. Sampai la aku tak berani sembang dgn dia. Kenapa? Ntah...Takut kut. Abe/Rudy, yg ni aku ingat.. lepas Form 3 pindah ke MRSM Muar. Sama ngan En.Suami aku la pulak. Memang depa kenal pun. Fuad dan Man.. I have no story about both of you... hehehe.


Mak2 budak yang gojes lagi ceria ni. Aku dah namakan sorang2. Nama gelaran tidaklah secanggih pak2 budak tadi. Sham, Senah, Mus, Ana, Eila, Nini, Has, Aisyah/Syah, Zana, Za dan Zu. Wei.. aku ingat korang wei.. Insyaallah fullname korang pun aku ingat. Hebat kan aku? hahahaha. Nasib ler. Blog aku. Aku puji diri aku la. Korang apa kisah?

Ok lah. Cukup setakat ni dulu. Nanti Cerita 2 menyusul kita tengok siapa pulak yang kena. Chow!

P.S: Pinjam gambar ya kawan2. Terima kasih.

4 comments:

  1. thanks aina... dpt gak baca ceghita reunion hampa kat blog hang ni... ceghita la lagi pls...

    ReplyDelete
  2. thanks aina... dpt gak baca ceghita reunion hampa kat blog hang ni... ceghita la lagi pls...

    ReplyDelete
  3. maaf nak tanya..cikgu syed tu yang macam mamak2 ke wajahnya.

    ReplyDelete
  4. maaf nak tanya..cikgu syed tu yang macam mamak2 ke wajahnya.

    ReplyDelete