Wednesday, June 14, 2017

Mari Terbang Bersama Mereka - 30/4/2019

Jika kamu (dalam peperangan Uhud) mendapat luka (tercedera), maka sesungguhnya kaum (musyrik yang mencerobohi kamu) itu telah (tercedera juga dan) mendaapat luka yang sama (dalam peperangan Badar). Dan demikian itulah keadaan hari-hari (dunia ini dengan peristiwa-peristiwa kemenangan atau kekalahan), kami gilirkan dia antara sesama manusia, (supaya menjadi pengajaran) dan supaya nyata apa yang diketahui Allah tentang orang-orang yang tetap beriman (dan yang sebaliknya), dan juga supaya Allah menjadikan sebahagian di antara kamu orang-orang yang mati Syahid. Dan (ingatlah), Allah tidak suka kepada orang-orang yang zalim. (A-li'Imraan 3:140)

 

Malam tadi tiba hotel dah maghrib. Lepas dinner baru naik bilik. Nak mandi solat dan sebagainya, dalam pukul 12 mlm juga baru boleh tidur. Esok pagi 8.30am dah nak bertolak. Tapi ada dalam 24 peserta ni, jam 3am dah kena bangun bersiap sedia. Aku tak termasuk dalam golongan ni sebab banyak perkara perlu diambilkira - consider all factors.

 

Depa ni nak naik hot air balloon Cappadocia yang terkenal seantero dunia. 200USD satu kepala. Errr...RM800 juga tu. Lepas dah aku sorang untuk tiket, hotel dan belanja untuk travel kurang2nya Bangkok ke hahaha.


Satu belon ni untuk 20 orang, 5 orang bagi setiap petak. Pukul 5am katanya belon akan mula terbang. Awai betul!.

 

Dalam banyak2 nama awat yang ni yang terpilih? Saja la. Nak tunjuk yang ini aktiviti peserta dalam belon yang Datuk Rusnani naik. Cuma tak dapat tulis di kepulan awan saja.


Dalam sejam lebih sudah berpijak di bumi nyata. Pengalaman sekali seumur hidup. Siap dapat sijil lagi. Tahniah.

 

Antara pemandangan udara yang sangat cantik hasil bidikan kamera peserta.


Dan lagi. Cantik bangat !


Kami yang tak naik belon? Kami diberitahu kalau tak naik tak boleh ikut tengok sebab kawasan belon tu memang khas untuk peserta dan belon sahaja. Sebab sekali belon naik tak tahu landingnya di mana. Kereta/jeep utk setiap belon kena ikut ke mana belon tu terbang dan akan landing. K.Naz kata "tak dapat naik belon ikut belakang kereta bawa belon pun jadilah!" Hahaha. Jadilah K.Naz ya.

Nota: Semua gambar2 pada entri ini saya bagi kredit buat peserta yang naik belon. Saya dah tak tahu siapa tuan punya. Terima kasih kerana bagi kebenaran.

 

No comments:

Post a Comment