Thursday, June 22, 2017

Permata oh Permata Biru

Dan juga supaya Allah membersihkan orang-orang yang beriman (dari dosa-dosa mereka) dan membinasakan orang-orang yang kafir. (A-li'Imraan 3:141


Inilah penginapan untuk 2 malam di Cappadocia. Akhirnya boleh berehat lama sikit. Tak de la kalut pagi2 kena check out nak ke tempat lain pula. Bilik kat sini alhamdulillah selesa sangat. In fact, semua hotel yg kami bermalam sangat2 selesa. Sangat2 puas hati.


Pagi ni keluar agak lewat dari hotel. Nak pi ambil mereka yang naik belon pagi2 subuh tadi. Sure ada yang mengantuk gila sebab keluar sangat awal.


Sejak hari pertama tiba, satu perkara yang jelas tentang Turki, di mana2 pun akan nampak masjid yang bentuknya serupa seperti di atas. Saiznya pun hampir2 sama. Di sini masjid dipanggil cami (jamek) dan surau pula dipanggil mescid (masjid).


Cantik pemandangan batu2 di tempat pick up penerbang2 belon tadi :) Sayangnya kami tidak diberi peluang utk turun dan melawat kawasan. Aku rasa peluang lawat kawasan sekitar tempat mereka menunggu adalah lebih menarik daripada....


Ya.. daripada masuk Blue Art Center yang tak jauh dari situ. Kedai/pusat menjual barangan kemas/hiasa daripada permata. Terutama permata biru/turquois yang menjadi kebanggan Turki.


Memang barangan kemas yang dijual sangat cantik. Merambang biji mata tengok. Malangnya aku bukan hartawan untuk membeli. Tambahan pula aku kurang minat dengan barang kemas.

Gambar pinjam siapa punya pun tak ingat dah. Tuan Man JB kut :)

Man JB sempat lagi berposing hihi. Datin beli apa tu Datin? Mesti cantik kan? Saya tumpang tengok kecantikan barangan dan batu permata cukuplah. Alhamdulillah. Kalau beli pun belum tentu pakai..huhuhu.
  

No comments:

Post a Comment