Thursday, December 30, 2010

Sibuk

Minggu ini minggu yang sibuk..sangat sibuk buat aku...Urusan Angah dan yah utk sekolah ingatkan telah selesai. Tapi sebenarnya tidak...hari ni kena beli juga beg sekolah Angah. Paling sibuk bila uruskan persekolahan kakak ke sekolah menengah. Kakak dapat ke Maktab Mahmud Alor Setar. Salah satu sekolah agama terbaik di Kedah. AKu harap kakak dapat melaluinya dengan mudah Insyaallah. Kakak juga dapat asrama (bukan semua murid tinggal asarama). Maka bertambah urusan pembelian barang2 utk di bawa ke sana.

Borang Pengesahan telah dihantar pada 26hb yang lepas. Masa hantar aku dah tanya kerani situ..ada tak dijual uniform sekolah di koperasi? Dia kata tak ada. Kena tempah....oooo..bertambah lagi fulus..beli kain dan tempah baju sekolah. Semalam pergi koperasinya utk beli buku tulis dsbnya. Ada jual la baju sekolah! Kasut kulit hitam pun ada. Isk..isk...kalau ada yg nak kena ni dah tentu kerani tu...memang aku rasa geram. Tak maklum atau tak dimaklumkan? Sudahla surat tawaran yg diterima pun ada Lampiran C yg aku tak terima.

Dah balik, hari ni kena pi beli track suit kakak pula. Tak dijual di koperasi. Kasut sukan? Hmmm..kakak amik kasut ibu la...(suka kakak dpt kasut ibu). Kasut kulit kakak yg dah diblei kalau depa tak bagi guna..alamatnya dapat kat angah ngan ibu le...tapi tak pa..bole pakai jln2... baju kurung, baju jln2? Itu kakak tak bawa banyak2..tak bole pakai pun...manik2 renda2 tu rasanya tak boleh kut... Tudung bawal tu bagi angah je..(kakak dah iron nak bawa pi asrama).

Semalam dok proses barang2 kakak. Yang paling sibuk si Angah..macam dia yg nak masuk asrama. Tapi dah banyak kali dia habag kat aku..Angah nak masuk Maktab Mahmud juga. Sibuk ja dia tu. Aku dah pening ngan barang2 kakak yg tak abis2 lagi ni. Semuanya nak kena masuk CPU yg satu ni. CPU abahnya tak boleh sebab dia tak boleh cuti. Sabtu ni nak hantar kakak masuk pun aku kena pi sendiri. Abahnya ada urusan yang perlu diselesaikan. Hmmmm...

No comments:

Post a Comment