Thursday, January 12, 2017

Jom cuba Asam Pedas Teluk Wawasan

Mereka (kaum Yahudi dan Nasrani) tidak sekali-kali akan membahayakan kamu, kecuali menyakiti (perasaan kamu dengan ejekan dan tuduhan yang tidak berasas). Dan jika mereka memerangi kamu, mereka akan berpaling lari membelakangkan kamu (kalah dengan sehina-hinanya); sesudah itu mereka tidak akan mencapai kemenangan. (A-li'Imraan 3:111)


Hari ni Ellis nak belanja makan tengahari. Katanya asam pedas di sini best. Tak pa, kita ikut saja sebab orang nak belanja kan. Sedap tak sedap lepas ni kita cerita.


Jalan mana ntah dia bawa mai. Tengok2 dah hujung muara. Betul2 dekat laut hujung nun. Gambar sebelah tu pandangan dari laut. Kedai tu sebelah kiri. Tapi takkan nak mai dari laut kut nak makan kat sini, ye tak?


Ini suasana hadapan kedai. Perahu2 nelayan memang mendarat di sini. Tapi dah tengahari mana nak ada ikan lagi. Ikan kat kedai asam pedas la kita cari.


Tak ramai orang kan? Lepas kami makan memang ramai masuk. Tu belum yang datang sebelum kami. Ellis dah book meja dan lauk pauk sebelum mai lagi. Kalau tak habis katanya. Sedap tak sedap makan sini hinggakan ia dikunjungi Sultan Johor. Kalau Sultan mai memang close area untuk yang lain la jawabnya.


Di sebelah kedai tadi ada kedai makan satu lagi tapi tak ramai orang Ellis kata. yang dia bawa ni  lagi sedap. Yes. Memang sedap sebab bertambah juga la pinggan anak2. Yang lebih siap tapau balik. Sotong goreng tepung dia memang sedap dan memenuhi citarasa aku. Asam pedas dia sedap. Rojak dia sedap. Tambah sedap bila orang belanja hahaha. Sapa2 yang nak cuba sila call nombor yang tertera dalam gambar untuk booking awal supaya tak perlu tunggu lama.

P.S: Ellis, lepas ni hang habag kat tuan kedai, kalau aku pi kena bagi komisyen utk promosi hahaha.

No comments:

Post a Comment