Monday, January 16, 2017

Roof Garden Batu Pahat

Mereka beriman kepada Allah dan hari akhirat, dan menyuruh berbuat segala perkara yang baik, dan melarang daripada segala perkara yang salah (buruk dan keji), dan mereka pula segera segera pada mengerjakan berbagai-bagai kebajikan. Mereka (yang demikian sifatnya), adalah dari orang-orang yang soleh. (A-li'Imraan 3:114)


Bangunan baru di Bandar Batu Pahat. Memang canti (ini gambar belakang). Ala2 English gitu. Biasanya kami datang sini untuk ke kedai dobi di bangunan sebelah. Jangan risau, ada lif nak naik ke atas ni.

Gambar drpd http://johorkaki.blogspot.com/2016/11/continue-cafe-bistro-at-old-street-batu.html
Inilah bangunannya dari depan. Di Old Street Batu Pahat. Gambar atas courtesy http://johorkaki.blogspot.com/2016/11/continue-cafe-bistro-at-old-street-batu.html.


Tapi bila Ellis kata ada sesuatu yang menarik di atas bangunan ini, aku pun ambil peluang untuk menjengah sekejap. Dia sendiri tak pernah sampai atas ni.


Ada gerai2 menjual makanan ringan. Tak banyak tapi untuk lepak2 sangat menarik sebab tak crowded. Masa ni pula hujan rintik2.


Cantikkan? Ada Mickey Mouse. Memang banyak konsep English Garden di sini. Datang untuk bergambar saja ni hahaha.


Tak melepaskan peluang dengan train yang ada. Setakat ambil gambar saja sebab tak ada seat pun belakang train train tu.


Rumah Snow White & seven Dwafts pun ada dan boleh masuk lagi. Comel sangat rumah ni. Main pondok2 best ni.

 

Mineons dan Doraemon! Seronok la budak2 kalau datang sini. Aku tak ingat kat dalam dua2 kedai ni jual apa. Salah satunya ada jual aiskrim. Menarikkan?

P:S: Ellis.. it's your time to go up there. Pi la..pi la... :)




No comments:

Post a Comment